Anasayfa    ARŞİV
Kulüp Hakkında
Sporcularımıza
Takımlarımız
İstanbul Ligleri
Türkiye Ligleri
Spor Okulları
Sponsorluk
Linkler
Oyunlar
Arşiv
Ziyaretçi Defteri
Sık Kullanılanlara Ekle

22  Aralık  2014  Pazartesi
ChatOnline Sohbet

yvik forum






Sitemizdeki hangi sayfalar ilginizi çekti?

 Voleybol
 Sporcu sağlığı
 Yeniköy
 Antrenman Bilgileri
 Boğaziçi/Sarıyer



  anket sonucu



Arsiv
Ulaşmak istediğiniz arşiv kaydımızı aşağıdaki menülerden seçerek sayfanın sonunda inceleyebilirsiniz.
» SQUASH
» PILATES
» RAFTING
» DETOKS
VOLEYBOL GELİŞTİRME MODELİ





























YAŞ GRUBU : 15 - 16

TEMEL AMAÇ
1. Olumlu destekle bireyin benliğini geliştirmeye devam.,
2. Vurgu, yine becerilerin öğrenilmesi, güzelleştirilmesi, eğlence, sportmenliğin geliştirilmesi, yetkililere-yöneticilere saygı.
3. Bireylerin karar verme sürecine (grup olarak amaç belirleme) olduğu kadar problem çözme sürecine de katılımlarını sağla.
4. Birey dikkatini, oyunun becerileri ve görevlerine yoğunlaştırılmalıdır. Ortamın, taraftarların v.s. faktörlerin dikkat dağıtmasının önüne geçmelidir.
5. Temel becerilerde ustalaşmaya devam.
6. Taktikler, beceri öğreniminin bir uzantısı olarak düşünülmelidir.
7. Erkeklerin çoğu büyüme fışkırması aşamasından ya henüz geçmiş ya da bu süreç sürmektedir. Kızların çoğu bu büyüme aşamasını hemen hemen tamamlamıştır. Genç olgunlaşan erkekler sınıflamaya alınabilir, ancak erken olgunlaşan erkeklere kıyasla koordinasyon, güç ve dayanıklılıkta zayıf kalacaktır. Bunların koordinasyon yeteneği, aynı yaş gurubundaki kızlara göre de geridir. Mükemmel bir voleybol potansiyeline sahip olabilir bu oyuncular. Sabır gereklidir. Oyuncuları potansiyellerine göre uzmanlaşmış oyuncular olarak görmenin zamanı gelmiştir (örneğin; orta blokçu, pasör, güçlü smaçör v.s ). Beden eğitimi sınıflarında bu mümkün olmayabilir.
8. Bireysel ve takım sorumluluğu artar.
9. Çok yönlü fiziksel gelişme ön plandadır. Ağırlıklı kuvvet çalışması başlayabilir, hafiften orta dirence doğru ilerleyerek. Bu çalışmalarda vurgu, kol ve bacaklardır.
10. Zihinsel ve fiziksel hazırlık anlayışını geliştir.
11. Hücum becerileri üzerine güzelleştirme çalışmaları sürdüğünden, 6 numaranın önde oynadığı pozisyon öğretilir. Bu pozisyonla, rakip hücumcuların güçsüzlüğü ve tutarsızlığına karşı savunma yapılır.12. Hücum veya savunma sistemleri, oyuncuların yeteneğine göre değişir. Bu aşamada, 4-2 uzmanlaşmamış ve 4-2 uzmanlaşmış sistemler salık verilir.

BECERİLER
a) Ayak çalışmalarını gözden geçir.
b) Plonjon, smaç servis karşılama, Asya servisi ve blok becerilerini gözden geçir.
c) Yeni beceriler:

1. Bireysel : - tenis servis (yüzen top) smaç servis
2. Manşet pas (yandan)
3. Parmak pas ile oyun kurma: yana, dönerek topun altına girme, serbest topa pas, geri pas, çeşitli yörüngelerin kontrolü
4. Hücum: plase, yön ve hız değiştirme.
5. Blok: - 2’li blok, top kontrolü: yumuşak, saha içine dönük, saha ve çizgiye çapraz blok.
6. Ölü topu çıkarma becerileri: - uzun adımlar ve kayma, blok arkası.

d) Zihinsel beceriler:
1. Önceki becerilere devam
2. Progresif adale gevşetme yöntemini tanıt.
3. Rekabet öncesi ve rekabet strateji yöntemlerini tanıt.

e) Aerobik ve anerobik kondüsyona devam.
f) Esneklik becerilerine devam PNF germe yöntemini tanıt.
g) Ağırlık arttırma yoluyla direnç çalışmasına devam.

STRATEJİ: HÜCUM VE SAVUNMA SİSTEMLERİ
a) Uzmanlaşmamış 4-2 pozisyonuna başlangıç – pasör sağda.

1. 5 – oyuncu veya ”W” servis karşılama öğretilir.
2. 6 numaranın içerde oynadığı pozisyonda savunma öğretilir. Serbest top ve alçak top

b) Uzmanlaşmış 4 – 2 (pasör, orta veya sağda) pozisyonu öğretilir.

1. Blok arkası tanıtılır.
2. Yer değiştirmeler tanıtılır.
3. Geçişler tanıtılır.- servis karşılamadan hücuma- savunmadan hücuma- serbest toptan hücuma- libero çalışmaları

OYUN UYARLAMALARI
a) Normal saha : 9m x 18 m
b) file yüksekliği : Erkekler : 2.35m, Bayanlar : 2.15m
c) Normal top kullanılır ( 5 no )
d) Yedek kuralı: uyarlanabilir (çok oyuncunun oyuna girmesine izin ver). Okullar için öneriler: her oyuncu 12 oyuncu değiştirme olabilir. Bir oyuncu oyuna 3 kez girebilir.
e) Maçın idaresi, normal yöneticiler tarafından ve oyuncuların oyun kural ve geleneklerine uygun yapılır. Parmak vuruşuna faul çal ancak, servis karşılama, top çıkarma ve file kurallarında katı olma.
f) Koç, isterse sırasında oturup koçluk yapabilir.

REKABETİN DERECESİ
1. Turnuva ve round robin rekabetini kullan. 25 sayılık iki oyun oynat.
2. Şehir dışı maçlar motivasyon için kullanılır; lig rekabetinin bir parçası olarak değil.
3. Lig maçları da kullan.
4. Play-off’ları kullan.
5. Her oyun için en az iki saatlik idman.
6. 6’ya 6 rekabeti başlat.

SALIK VERİLEN DİĞER AKTİVİTELER
- Jimnastik
- Atletizm
- Kondisyon geliştirme (kardio – vasküler ve adale) denetim altında yapılmalıdır.

YAŞ GURUBU : 19 – 21

TEMEL AMAÇ
1. Maksimum efor harcama üzerine vurgu.
2. Grup ve kişisel amaç belirlemeye devam. Bireysel ve takım sorumluluğunu arttırır.
3. Bireylere daha özgün, ayrıntılı idman verilmelidir. Esneklik 21 yaşından sonra azaldığı için, esneklik idmanlarına ağırlık verilmelidir.
4. Özel beceri idmanlarına devam.
5. Dikkat, beceri ve oyun görevleri üstüne verilmelidir.
6. İleri beceriler verilir.
7. Ağırlık kaldırmanın daha fazla vurgulandığı özgün beden eğitimi programına devam. Yıl boyunca aktiviteler sürmelidir. Vücut ağırlık dengesinin korunması, uzun süren dinleme periyodlarından kaçınılması gerekir.
8. Sporcunun zihinsel ve fiziksel hazırlığı tam olmalıdır. Bireysel psikolojik hazırlığa daha ciddi eğilmelidir. Yararını görecek atletlere psikolojik eğitim verilmelidir.
9. Sporcunun öz güveni ve öz sorumluluğu vurgulanır.
10. Değişik hücum ve savunma hareketlerine vurgu.
11. Daha yoğun ve ileri düzeyde rekabet gerekli.
12. Bireyler; üniversite, kolej, Genç Milli ve A Milli takım rekabetlerine hazırlanmalıdırlar.

BECERİLER
a) Gözden geçirilip, pekiştirilecekler
Smaç servis, asya servisi, kıvrık kol ile manşet pas ve hücum, 1’e 1 blok, 3’lü blok, blok etrafının plase sorumluluğu, file topunun çıkarılması becerileri, plasenin çıkarılması ve düşüş tekniklerinin gözden geçirilmesi.

b) Yeni beceriler:
1) Zaman değişkenli hücum :
- sol x, erken kısa, ters x, geriden kısa, çift jet, hızlı jet, tek oyuncu bombe, ribaund oyunu.
2) Blok :
- ver ve al, file oyunu.
c) İdmanlarda süreklilik.
- Uzmanlaşmış oyuncu alanları.
d) Zihinsel becerilerde bireyselleşme ve önceki tekniklerde uzmanlaşma.
e) Aerobik, anaerobik, esneklik, direnç kazanma programlarında bireyselleşme ve uzmanlaşma.

STRATEJİ: HÜCUM VE SAVUNMA SİSTEMLERİ
a ) Zaman değişkenli hücum sistemlerini kullanarak gözden geçirmeye devam.
b) Savunmada değişik sistemler.
- 1 numara içerde
- 4 veya 2 no blok arkası
- Kombinasyon savunmaları
c) Gözlem ve istatistik sonuçlarına göre teknik kullanılması
- Akış teorisi

OYUN UYARLAMALARI
- Yok

REKABETİN DERECESİ
1 ) Maçlar 5 set üzerinden oynanır.
2) Turnuvalar:
- 2 veya 3 günlük turnuvalar.
- Eğer turnuvada bir günde iki maçtan fazlası oynanıyorsa 3 set üzerinden oynanması salık verilir (günde en fazla 4 maç). Eğer günde 4 den fazla maç yapılıyorsa, 25 sayılık 2 set oynanmalıdır.
3) Uluslararası maçlar salık verilir.
4) Sporcular yılda 6-8 ay voleybol oynamalıdırlar.

SALIK VERİLEN DİĞER AKTİVİTELER
Sporcular, tüm vücut ve zihinsel voleybolu silecek aktivitelere katılmalıdırlar. Bununla birlikte, sezon yaklaştıkça, sporcular kardio-vasküler ve adele gelişimini arttıracak hareketlere geçmelidirler.

Enver GÖÇENER (Gerçek bir Yeniköylü dür)

07 Ocak 2008 Pazartesi
ISTANBUL
altın fiyatları
altın



Copyright © 2006- 2013 yvik Her Hakkı Saklıdır